2008-09-02

Nyhet: Graf har fått ett forum!

Sommarlov för elever och semester för oss lärare är över. Skolan har rullat igång igen.

Oerhört roligt att få en ny klass att arbeta med inom ramarna för profilen Information & Design!

Det har länge varit i mina tankar att likt mina ärade kollegor inom karaktärsämnena på skolan publicera elevarbeten och kommentarer rörande vår verksamhet på webben. Efter att ha insett att jag troligt inte kommer hinna knacka ihop ett eget forum detta året heller så har jag efter många om och men börjat kika på blogg-tjänster.

Äntligen har jag bestämt mig! Just denna bloggtjänst verkar ha ett flertal funktioner som tilltalar mig där jag har stora möjligheter att förändra CSS-koder och script på sidan.

Layouten kommer att förändras på sidan och för grafeleverna matnyttiga artiklar och nyheter kommer att dyka upp.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar