2008-12-09

Elevpublikation: Reklaminsatsen som gav valuta för pengarna?

Den 15/11 var det modevisning på ett av Halmstads få uteställen med åldersgräns 18. Denna ordnades av Carlings och hölls på B&B som har gjort ett stort uppryck. För att locka besökare lade B&B ner mycket tid på reklam och layout. De lockade även med ett bord för kvällen, gratis drinkar, gratis inträde och företräde i kön för en utvald grupp som den här gången bestod av studentkommittéerna i Halmstad samt deras vänner (då passade jag självklart på att utnyttja min kära vän Desireé och ta del av detta).

Stämningen var på topp och folk dansade och var glada. Dock blev vi lite besvikna över modevisningen, då vi behövde göra ett besök på toaletten hann modevisningen både börja och sluta... Detta under loppet av max 10 minuter. Men förutom detta är vi nöjda med kvällen. Efter denna kväll har de fortsatt med små happenings, och lockat besökare med diverse utskick av inbjudningar med mera. Så då kan man ställa sig frågan; är/var B&B nära en konkurrs som de nu gör allt för att undvika?

Som många nog känner till så har det inte gått så bra för B&B på senare tid. Den enda uppmärksamhet stället fått har varit då det varit slagsmål på eller i närheten av klubben. Vi kan ju bara hoppas att deras jobb med att marknadsföra stället ger ett lyckat uppryck, för som sagt är B&B ett av få ställen för 18-åringar i Halmstad. Även om B&B kanske inte är någon höjdare så är det såklart bättre än ingenting alls.

Fortsätter de med sin marknadsföring och med utskick med mera så tror jag dock att det i brist på andra ställen inte kommer vara något problem. Detta bevisar också i så fall att det går att rycka upp ett företag etc om man lägger ner tillräckligt mycket tid och pengar på marknadsföring. Detta var allt jag hade att säga, jag vill bara när vi ändå talar om ämnet lägga in en liten parantes. Lägger Mårtensson ner, eller byter till en sämre lokal, blir det en stor förlust för hela Halmstad, och då måste nog vi alla flytta härifrån. Det var allt för mig.

Besök B&B's webbsida. Flashigt värre.

1 kommentar:

  1. Kul reportage/analys och att du lagt märke till de lokala uteställenas kamp om besökarna genom marknadsföringen. Du verkar lite bitter mot slutet, och även om ämnet är lite känsligt kan jag tycka att du i sannaste punk-anda à la 1979 kan kontakta berörda och försöka hjälpa dem styra upp sin profil och image så att kulorna börjar rulla in och de kan behålla sin lokal. Där har du ett intressant designprojekt!

    SvaraRadera