2009-05-12

Reklam: Livets blå stunder

Bild: Newsdesk.se

Det ultimata när man arbetar med marknadsföring är att få folk att förknippa produkten med något positivt. Några som lyckats otroligt bra med detta är Pripps blå som jobbat hårt för att få folk att förknippa sitt öl med harmoniska skärgårdsstunder. Och visst är detta något som fungerar.

När jag för ett par veckor sedan åkte ut till Sandhamn för att ta det lite lugnt hamnade jag i en optimal miljö för inspelning av en reklam till produkten. Med spegelblankt vatten, kvällssol och helt utan vind hamnade mina tankar snabbt på öl, och just precis, Pripps blå. Trots att jag aldrig varit något större fan av Pripps blå är det ändå det som jag tänker på under några av livets finaste stunder. Detta tyder på riktigt bra marknadsföring.

/Kajsa Lundström

1 kommentar:

  1. Ja, det enda som fattas i den där miljön är ju Tommy Nilssons silkeslena stämma. Skrämmande hur reklamen etsar sig fast, samtidigt är det roligt och mycket nördigt av dig att komma in på reklamanalys ute i skärgården. :] Det bådar gott för framtiden!

    Jag har sagt det förut, men något av det bästa som finns är när elever uppmärksammar graf-/reklamprylar utanför lektionstid och sedan berättar om upplevelserna.

    SvaraRadera