2010-12-16

Tips: Behöver du inspiration? Stumble it!


Sitter du där, och har tråkigt? Eller helt enkelt skulle behöva lite inspiration helt enkelt, då vet jag en lösning för dig på webben!
Jag upptäckte tjänsten StumbleUpon.com för ett tag sen. Vad sidan gör är att den låter dig välja olika intressen, och hittar därefter passande hemsidor för just dina intressen, och i och med grafisk kommunikation har jag valt att kryssa i "Graphic Design" och då ger StumbleUpon.com en hemsida med just det ändamålet. Är du intresserad av till exempel fotografering eller något annat så kan du kryssa i det, och om du skulle vilja ändra eller lägga till intressen så kan du göra det när som helst visa hemsidan.

Mina intressen lyder så här:


Sen kan du "like" och "dislike" olika sidor du kommit in på, och på det sättet gör StumbleUpon din profil mer skräddarsydd, sen kan du jämföra dina "like"s med andras, och se vad dom har "like"at mer för saker, och hittar ännu mer roliga grejer du tycker är intressant. Det finns även en bra gadget du kan installera i din browser för att smidigt Stumbla och like'a osv!



Jag själv rekommenderar det varmt, och har använt det till att hitta olika inspirationskällor, samt för att döda x-antal timmar, haha. Du kommer förmodligen bli ganska beroende i början, but It's for a good cause!

Tänkte ta med hur man registrerar sig, men sen slog det mig hur enkelt det är..
Så klicka HÄR och låt dit Stumblande börja!

/ Alexander Norling, MPH08B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar