2011-05-26

Adjö! - The End - Mot nya äventyr!


I onsdags genomfördes den sista lektionen i graf-profilen på LBS i Halmstad. Det firades med glass, kursutvärderingar och lite avslappnat snack i undervisningsgruppen. Det har varit ett infrastrukturmässigt stökigt år, men det har varit roligt också med många duktiga elever som klarat att hantera salschemaläggningsmissarna på ett föredömligt sätt. Jag tycker också att vi fått gjort en hel del kul projekt och många elever har haft en fin utvecklingskurva och blivit riktigt duktiga! En tendens jag sett över årens lopp att eleverna kommit in i augusti med allt högre intresse och engagemang än tidigare årgång varför undervisningsgrupperna som helhet blivit mer och mer homogena och lätta att arbeta med.

Onsdagen var också sista lektionen med mig vid rodret. Under fyra år har jag varit profilansvarig och byggt upp en utbildning i ämnet grafisk formgivning. Det har varit fyra lärorika år där jag mött många fina elever och haft många bra kollegor, men kanske är det entreprenören i mig som längtar efter nya utmaningar och jag har nu tagit ett nytt jobb som grafisk designer / art director på en mediebyrå i Halmstad.


Jag har funderat lite fram och tillbaka på vad som ska hända med bloggen, och två tungt vägande skäl gör att jag överväger att låta den ligga kvar ett tag:

1.
Det finns ett innehåll här som varit till nytta för besökare. Ex. finns tips och tricks, teorier om design/layout/grids, handfasta steg-för-steg-guider om hur man exporterar PDF:er för tryck i praktiken, länkar till inspiration, guider/tutorials för Photoshop/Illustrator/InDesign och mycket annat. Somliga har t.o.m. skrivit små kommentarer för att visa sin uppskattning när de funnit något de haft nytta av. Det är kul att kunna vara till hjälp även utanför skolans fyra väggar, och även om man inte arbetar som lärare längre.

2.
Jag tror också att denna blogg kan vara ett stöd för den person/de personer som efterträder mig på skolan.


Detta är mitt näst sista inlägg på bloggen (det sista blir ett välkomstmeddelande för nya besökare). Jag bloggen för editering och alla elevskribenter tas bort. Fr.o.m. nu blir det alltså inga nya inlägg.

Så... tack och hej! Hoppas ni haft kul och känner att ni fått med er något ni kan använda er av i framtiden. Vi ses säkert igen!


Skulle ni vilja nå mig, av vilket skäl som helst, är ni välkomna att besöka min personliga site Sidearm.se. Där finns uppdaterade kontaktuppgifter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar