2008-09-25

Random: Fotokväll!

Igår kväll hängde jag med min kollega Magnus på fotoexkursion tillsammans med en av hans elever. Jag har egentligen inte fotograferat så mycket innan och detta var nog första gången jag arbetade självständigt med en digital systemkamera, men jag fick nog ändå ganska bra koll på kamerans grundfunktioner tack vare Manges tips och tricks.

Vi var ute någon timme i skymningstid vid biblioteket/österskans och det var lite klurigt att anpassa bländarstorlek/slutartid i det snabbt skiftande ljuset.

Nedan bifogas några av mina bilder från gårdagen i form av en bildserie. Ni har säkert redan listat ut att serien fått namnet "RGB".
-
255.000.000, 000.255.000, 000.000.255

Nu när jag blivit lite bekant med kameran öppnar sig möjligheten att testa HDR. Jag är vansinnigt intresserad av denna teknik då jag kommer kunna utnyttja dessa HDR-bilder i mina 3D-modelleringsprojekt, både i form av ljuskällor och texturer. Kan bli riktigt häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar