2009-01-28

Lektion: Uppföljning temavecka: reklam

Onsdag. Vi har passerat halvtid denna temavecka. Faktum är att deadline för produktioner och trycksaker ligger redan i morgon kväll för att vi ska hinna printa allt med storformataren till utställningen och presentationen inför företagen på fredag.

Det är först idag som det blivit hektiskt för min del i fråga om konsultation/ expertrådgivning. Vi som undervisar i profilerna foto, graf, TV-/videoproduktion etc. har haft det relativt lugnt under de två första dagarna denna vecka. Det har funnits tid till att rätta gamla uppgifter och planera nya moment i kurserna. Men nu när eleverna skulle forma koncepten kring sina projekt och då de behövde tips/tricks/utvärderingar av olika slag så blev schemat snabbt fullt.

Och imponerad har jag blivit! Eleverna tar uppgifterna på stort allvar och visar sällan skådat ansvar och engagemang. Så även om det varit fullt upp och jag borde vara helt utslagen så har jag matats med många positiva överraskningar.

Ser mycket fram emot fredagens presentationer.

Jag bara måste länka till fotobloggen där Magnus gör ett strålande jobb med att dokumentera spektaklet i ord och bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar