2009-12-10

Skivomslag: Aiden Knives

 


På Aidens senaste skiva har man så har man gjort ett kollage som omslag. Några av dessa bilder som man har med i kollaget är bilder som inte så många skulle vågat publicera och antagligen går emot dom etiska reglerna. Det finns bland annat en bild med en bebis som man har satt Hitlers huvud på och en hel del andra bilder med samma ”stil” på, och en hel del bilder som går emot religion och tron på Gud. Men jag antar att sångaren wiL Francis som har gjort kollaget tyckte att passade skivan och det kan jag väl hålla med om. Skivan handlar mycket om tron på Gud och religion vilket Aiden är emot.

Även om många bilder på detta omslag går över gränsen om vad som är rätt och fel, så tror jag att Aiden vill säga något med dem och tycker att det visar hur skivan är och vad den handlar om. Denna typ av grafisk design tycker jag är bra för den går rakt på sak och får fram sitt budskap tydligt och man är inte rädd för vad andra ska tycka om det. Jag tror även att bilderna har en större genomslagskraft och påverkar människor mer än "vanliga" bilder.

Mer vågade bilder till folket!!!

Hampus

1 kommentar:

  1. Kul recension av skivomslaget (har nog aldrig hört musiken dock, får kolla spotify sedan). Du verkar ju gilla den här typen av provocerande grafisk form, namedroppar James Victore i sammanhanget. Det kommer ges möjlighet att jobba med sån't här i C-kursen till våren.

    SvaraRadera