2009-01-06

Random: Sneak-peek - Skateboard-deck

Efter en välförtjänt ledighet är det återigen dags att börja jobba respektive studera. För egen del drar det igång redan i morgon med planering av temavecka (reklamvecka, då måste vi visa framfötterna!) samt genomförande av EVK (elevvårdskonferens).

Jag hoppas att ni haft ett bra jullov och fått vila upp er ordentligt. Själv vilade jag upp mig då jag åkte upp till mina föräldrar som tog hand om julstöket. Minst 10 timmar sömn per natt blev det, och därefter flängdes det mellan kompisar och bekanta som skulle ha påhälsning i mellandagarna och på nyårsafton. Väl tillbaka i Halmstad börjades det renoverats i lägenheten (vardagsrummet har uppdaterats med ny väggfärg och lite snyggare kabeldragning och tapeten i hallen är delvis nedtagen... ska be att få låna Brices ångapparat. Upptäckten att den 60 år gamla betongväggen kan likställas med en åldrings benmärg är inte helt upplyftande varför jag lurar på om det inte är bättre att arbeta med murbruk och armering istället för spackel då det kommer till att jämna till väggen).

Är det någon som tänkt lämna in ett bidrag till tävlingen på Hollywood.se? Det tänkte jag göra, men det är bara två dagar kvar nu så vi får hoppas att jag hinner klart. Tråkigt att falla på upploppet så det blir nog sena nätter i kväll och i morgon känner jag på mig. Då är jag mör lagom till skolstart igen. Typiskt att man alltid är sådan tidsoptimist.

Ett litet utsnitt av bidraget ser du nedan där ett par rymdvarelser sänder ett meddelande till efterkommande på asterioden de just landat på. Jag postar en step-by-step-walkthrough vid tillfälle.

Men vad gör rymdgubbarna!? Tänk dig Armstrongs och Aldrins ansiktsuttryck om de stött på denna flagg vid månlandningen...

1 kommentar: