2009-06-19

Grafbloggen tar semester!

Efter två heldagar djuplodande gruppdiskussioner kring mer eller mindre pedagogiska frågor samt städning av klassrum resterande tid denna vecka är det skönt att ta ut sin första semesterdag. Men vad gör jag? Jag sätter mig och jobbar det första jag gör...

Nåja, så allvarligt är det nu inte. Som rubriken avslöjar kommer jag inte att ägna så mycket tid under ledigheten åt arbete utan ska försöka ta det lugnt. På schemat står bland annat Arvikafestivalen (Det är främst DM, NIN och Röyksopp som lockar. Givetvis blir det hotellboende då man blivit för bekväm för att sova i nedspydda tält vid det här laget), kitesurfing är givetvis schemabrytande (ligger vinden rätt avbryts all annan verksamhet till förmån för höga studs på vågorna), The Conduit släpps i sommar så det lär bli lite TV-spelande de dagar då vinden inte ligger rätt och dessutom kan det nog bli ett par kvällar på Trottobars terass. Dessutom ska man väl åka land och rike runt för att hälsa på familj och bekanta i vanlig ordning.

Bifogar nedan en skön reklamannons från norska Dagens Naeringsliv. Klicka på bilden för en högupplöst bild. Grafbloggen kickar igång i samband med undervisningen i augusti igen.

Ha en skön sommar! A bientôt!


Reklamannonsen ironiserar kring hur vi associerar till olika länder genom stereotyper. Påminner lite om följande raklamkampanj faktiskt (jag har glömt vem avsändaren var):

Enya är rave
Mörk sirap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar