2009-08-20

Nyhet: Skolstart och bloggstart!

På måndag är det dags för årskurs två och tre att dra på sig blåstället och stämpla in. Därmed börjar det bli läge för mig att komma igång med grafbloggandet igen som utlovats.

Det var några veckor sedan vi lärare gick av semestern och satte foten i bygget igen, men nu är det mesta planerat inför höstens kurser så jag ser fram emot skolstart och undervisning.

På måndag har vi en schemalagd profilintroduktion kl. 1200-1500 till vilken jag försökt få till ett studiebesök. Lättare sagt än gjort, studiebesök på reklambyrån HSTD blir det blir på torsdag 27/8 så på måndag hakar vi istället på en gästföreläsning som Magnus ordnat för fotoklassen eftersom det finns en del fotointresserade även i grafklassen.

För övrigt har jag en jämrans massa att prata om här i år. Ett färskt ämne är ju IKEA-katalogen som trillade ner i brevinkastet i veckan. Där har skett en del typografiska förändringar och vid första anblicken lämnar katalogen en hel del övrigt att önska. Jag utvecklar detta ämne i veckan som kommer.

I morgon ska jag hälsa på familjen. Min mor kom i veckan hem från att ha utfört ett fem månader långt uppdrag på Västbanken, så det var ett tag sedan vi sågs. Det blir middag och förmodligen en del historier och fotografier. Ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar