2009-12-15

Elevportfolio: Matilda Winberg

 


Först valde jag att göra en hemsida som en portfolio. Men sedan ändrades mina tankar och jag fick en idé om hur en fysisk portfolio kunde se ut. Därför ändrade jag mig sedan till att göra en fysisk portfolio.

När jag väl sedan började skapa min portfolio så ville inte tankarna riktigt samarbeta med mig. Jag ändrade mig i princip hela tiden. Först så ville jag göra det ena och sen så ville jag göra det andra. Så jag bestämde mig för att göra någonting som var lite utav det ena och lite utav det andra.

Typsnittet valde jag för att jag ville inte ha något alldeles för krångligt typsnitt så att det blir svårläst, därför valde jag en sanseriff. Man ska enkelt kunna se vad det står. Sen varför jag valde att bara skriva med små bokstäver vet jag faktiskt inte riktigt, men om jag tittar på min portfolio nu så tycker jag faktiskt att det ser bättre ut med små bokstäver istället för att ha en stor bokstav i början.

Varför jag valde att göra just den formen på portfolion som jag gjorde, var för att jag ansåg att det blev enkelt och det blev samtidigt snyggt enligt mig. Först hade jag tänk göra någonting liknande som Martin Knutsson hade gjort med sin så att man satte ihop den på något vis, men jag ville göra någonting mer personligt. Så det fick bli som det blev, och resultatet blev bra.

Färgen på portfolion fick bli mestadels lila. Färgen lila betyder intelligens, rikedom, kunglighet och förfining. Det var någonting som jag ville förmedla med min portfolio.

Vad tycker jag om mitt resultat?
Jag anser att jag faktiskt är riktigt nöjd med mitt resultat. Jag ville göra min portfolio personlig, så därför skissade jag en bild på mig själv i Adobe illustrator att ha på framsidan av portfolion. Sedan så är färgen lila också min favoritfärg så det passade utmärkt att ha med på min portfolio.

/Matilda Mph07

2 kommentarer:

  1. Mycket trevlig portfolio. Du har skapat en personlig föpackning till dina arbeten och det ska bli kul att se vad du fyller den med!

    SvaraRadera
  2. Matilda Mph072010-01-30 12:15

    Tackar Tackar! :)

    SvaraRadera