2010-03-02

Nyhet: Site-launch och tree-shirt-bidrag


Tillbaka på jobbet igen efter en galet aktiv vecka! Både snowboardåkning, snöskottande, php/css-kodande och illustrator-freakande har hunnits med. Jag har fått alla registeringshandlingar från bolagsverket och skatteverket rörande mitt företag och dessutom bytte jag upp mig från min gamla Sony Ericsson k608i från början av milleniet till en splirrans ny Nexus One.

Mycket har hunnits med som jag under de vanliga arbetsveckorna här på skolan bara skulle kunna drömma om, men nu kör vi igång igen med full kraft fram till påsklovet! Är ni taggade?


Site-launch: Bitter.as

Den mer eller mindre tramsiga mikrobloggen Bitter som undertecknad jobbat på till och från under de senaste månaderna är nu äntligen klar! Det är en sida där man anonymt kan posta ett 140 tecken långt meddelande där man outar sitt plötsliga missnöje. Kanske hinner man medan man komponerar sin text lugna ner sig såpass att man inte drar knytnäven i tangentbordet framför sig eller gör något annat dumt. Se det gärna som en variant av att räkna till tio (metoden man lärde sig som liten knodd för att undvika slagsmål på skolgården).


Bitter finns på http://www.bitter.as/ och används vid behov.


Har du också haft en dålig dag någon gång? Klart att du har!

Kanske strular skrivaren på kontoret, kanske missade du bussen i morse eller grämer dig över något annat... Nu kan du dela med dig av din skitdag online!

Var först med att upptäcka Bitter, en mikroblogg du kan och bör använda för att lätta på trycket innan du löper amok i hämningslöst ursinne bland kollegor, klasskamrater eller i glada vänners lag.

Tillsammans står vi starka i flodvågen av alla de i-landsproblem som sköljer över oss varje dag!

Bitter.as - Din skitdag online.


Jag vet ännu inte riktigt hur denna site kommer att kunna missbrukas, men skulle så vara fallet och det blir ohanterligt kanske den får läggas ner. Den var kul att bygga i vilket fall som helst. Rent layoutmässigt bygger siten på 960.gs, det 960 pixlar breda gridsystem jag talat om tidigare (läs under etiketten Grids), och nedan bifogas en bild som visar hur 12-spaltsvarianten använts.


Siten är totalt 820 pixlar bred, 640 pixlar för huvudfönstret och 160 pixlar för annonsfältet (+20 pixlar i mellanliggande spalt).



Tree-shirt: preview

I ett tidigare inlägg berättade jag om en designtävling där man skulle skapa ett t-shirttryck. Jag fick ett par eftermiddagar/kvällar till att sitta med illustrator och pula med mitt bidrag efter att ha hjälpt min far på dagarna med snöskottning uppe i Kungsbacka. Här kommer en preview:


Det är inte helt okomplicerat att jobba med en tvåfärgsbegränsning, men det är fantastiskt roligt!


Nu ger vi järnet fram till påsk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar