Vi som spenderar en del av vår vakna tid på nätet har knappast missat att SAS och SJ går samman för att förbättra kommunikationerna för oss resenärer.
Vi har under någon månads tid kunnat se en flashbanner dyka upp på olika välbesökta portaler och nyhetssajter där reklambyrån Daddy på uppdrag av Scandinavian Airlines visar på hur de omaka aktörerna ska förenas mot ett gemensamt mål.
Klicka på bilden till vänster för en demonstration.
Mina tankar om annonsen är spontant att den är rätt lång, men samtidigt blir den aldrig långtråkig. Enkelt tvådimensionell och platt med två muspekare (en för respektive företag) kivas likt små barn om vems logotyp som ska vara störst, placerad till vänster om den andre, SAS-logotypen får en ring över sitt A och blir SÅS osv. Men till slut kommer de överens om hur annonsen ska se ut och skakar tass.
Jag tror att bannern väcker uppmärksamhet och tycker att budskapet är relativt ärligt och tydligt. Vad tycker ni? Kommentera gärna!
Vi har under någon månads tid kunnat se en flashbanner dyka upp på olika välbesökta portaler och nyhetssajter där reklambyrån Daddy på uppdrag av Scandinavian Airlines visar på hur de omaka aktörerna ska förenas mot ett gemensamt mål.
Klicka på bilden till vänster för en demonstration.
Mina tankar om annonsen är spontant att den är rätt lång, men samtidigt blir den aldrig långtråkig. Enkelt tvådimensionell och platt med två muspekare (en för respektive företag) kivas likt små barn om vems logotyp som ska vara störst, placerad till vänster om den andre, SAS-logotypen får en ring över sitt A och blir SÅS osv. Men till slut kommer de överens om hur annonsen ska se ut och skakar tass.
Jag tror att bannern väcker uppmärksamhet och tycker att budskapet är relativt ärligt och tydligt. Vad tycker ni? Kommentera gärna!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar